Régimódi, ráérős történetmesélés? Emlékszel még erre a szlogenre? Vámos Miklós Lehetetlen? című műsora volt képes utoljára ilyesmivel tömegeket a képernyők elé ültetni, valamikor még a '90-es években. Vajon lennének erre vevők még most is? Hajlandó bárki is odaadni a történetét azért, hogy médiatartalom legyen belőle?
A válasz: igen. Az Egyesült Államokban The Moth (A molyok) címmel 1997. óta rendeznek összejöveteleket, ahol a fellépők 10-15 percben, szabadon, papír nélkül mondják el életük valamilyen fontos, érdekes vagy vicces eseményét. A mára mozgalommá nőtt The Moth elindítója George Dawes Green író-költő volt, nappalijának első előadói és vendégei is az ő baráti köréből kerültek ki.
Ma a Moth már komoly intézmény, ahol a Nagyszínpadon ismert irodalmárok, művészek, tudósok lépnek fel. Történetüket azonban nem csak ők mesélhetik el. A több nagyvárosban is rendszeresen megrendezett StorySLAM versenyeken bárki indulhat. A történetek profi zsűri és a közönség értékeli.
A következő alkalom április 30-a Worcester városában, egyelőre nem fújták le a koronavírus-járvány miatt. A Moth ezzel ünnepli azt a képességét, hogy a történetek révén tiszteletben tartják az emberi tapasztalatok sokféleségét és kielégítsék az emberi kapcsolat szükségességét. Célja az elismert mesemondók bemutatása a már megalapozott és feltörekvő írók, előadóművészek és művészek körében, valamint a történetmesélés a tartalom révén megvalósuló marketing ösztönzése.
A Moth adományokból és jegybevételekből tartja el magát. További pénzforrást jelentenek a céges tréningek, ahol arra tanítják az üzletembereket, hogyan kell egy történetet jól elmondani és a tartalommarketing eszközeivel támogatásokat elérni.
Ha megnézel a honlapon néhány elérhető videót, vagy feliratkozol a podcast adásokra, valószínűleg hamar rájössz, miért is rajonganak olyan sokan ezekért az előadásokért és az adományozók miért látnak benne PR-lehetőséget.
Kapcsolódó cikk: Mit jelent az online világban a tartalommarketing?
Megosztás a facebookon