A WPC kerítés előnyei

wpc kerítés előnyei

Mi az a WPC kerítés?

WPC kerítés vagy magyarul fa-műanyag kompozit kerítés jelentése angol Wood Plastic Composite betűszavából alakult ki. Az ilyen kerítések anyaga faliszt vagy faforgács és valamilyen műanyag keverékéből tevődik össze. A kompozit anyag 10-50% között tartalmazhat PVC-t, polietilént, polipropilént vagy egyéb hőre lágyuló műanyagot.

A kompozit kerítésrendszerek kiváló alternatívát nyújtanak a fából vagy fémből készült kerítések mellett, remekül illenek a látványtervezők, dizájnerek, építészek eszköztárába.

A WPC kerítés előnyei

A kompozitból készült kerítéselemek számos előnnyel rendelkeznek a hagyományos kerítéstípusokkal szemben:

  • illeszkedik a természetes anyagokból (fából, kőből, stb) készült épületek dizájnjába,
  • kiválasztható az épület stílusának megfelelő faerezet forma és szín,
  • élettartama meghaladhatja a hagyományos, fából készült, kezeletlen felületek élettartamát,
  • a megrendelő igényei szerinti méretben készülhet,
  • egyszerű illesztés és építés.


Természetes hatás

A WPC kerítés egyik legnagyobb előnye, hogy a természetes hatású anyagnak ideális a formája és megjelenése. A kompozit anyag egyenes, deformációmentes és természetesen repedések sem bontják meg a felületi egységet. A könnyű szerkezet ellenáll a külső behatásoknak, nem szívja magába a nedvességet, így nem is kell felfújódástól, roncsolódástól tartani a nedves időjárási körülmények között sem.

A természetes hatást a faerezet tökéletes utánzásával készült minta biztosítja, így a felületes szemlélő számára tökéletes fából készült kerítés benyomását kelti a konstrukció.

Gyors és könnyű szerelés

A kerítés kiválasztásakor az esztétikus megjelenés mellett rendkívül fontos a gyors és könnyű szerelhetőség és testreszabhatóság. A kompozit kerítés előregyártott elemei óriási szabadságot biztosítanak a tervező és kivitelező számára. Az elemek szerelhetőek belátás mentes módon és hézagos kialakítással is. Készülhet betonoszlop vagy téglaoszlop alappal, vagy éppen fémvázas szerkezettel is.

Az előregyártott szelvények rögzítése rendkívül demokratikusan történik. A hagyományos csavaros rögzítés mellett lehetőség van rejtett csavarok alkalmazására, a belátás mentes wpc kerítés esetében pedig csavarmentes, profilos szerelés is alkalmazható, ahol a természetes hatás garantált.

Összegezve a WPC kerítés előnyei: gyors és könnyű szerelés, ragasztásmentes illesztések, természetes hatás, többféle színárnyalat, hosszú élettartam és biztonságos alkalmazás.

Tartalomépítés vagy történetgyár?

tartalommarketing jelentése

Régimódi, ráérős történetmesélés? Emlékszel még erre a szlogenre? Vámos Miklós Lehetetlen? című műsora volt képes utoljára ilyesmivel tömegeket a képernyők elé ültetni, valamikor még a '90-es években. Vajon lennének erre vevők még most is? Hajlandó bárki is odaadni a történetét azért, hogy médiatartalom legyen belőle?

A válasz: igen. Az Egyesült Államokban The Moth (A molyok) címmel 1997. óta rendeznek összejöveteleket, ahol a fellépők 10-15 percben, szabadon, papír nélkül mondják el életük valamilyen fontos, érdekes vagy vicces eseményét. A mára mozgalommá nőtt The Moth elindítója George Dawes Green író-költő volt, nappalijának első előadói és vendégei is az ő baráti köréből kerültek ki.

Ma a Moth már komoly intézmény, ahol a Nagyszínpadon ismert irodalmárok, művészek, tudósok lépnek fel.  Történetüket azonban nem csak ők mesélhetik el. A több nagyvárosban is rendszeresen megrendezett StorySLAM versenyeken bárki indulhat. A történetek profi zsűri és a közönség értékeli.

Történet - tartalom - marketing

A következő alkalom április 30-a Worcester városában, egyelőre nem fújták le a koronavírus-járvány miatt. A Moth ezzel ünnepli azt a képességét, hogy a történetek révén tiszteletben tartják az emberi tapasztalatok sokféleségét és kielégítsék az emberi kapcsolat szükségességét. Célja az elismert mesemondók bemutatása a már megalapozott és feltörekvő írók, előadóművészek és művészek körében, valamint a történetmesélés a tartalom révén megvalósuló marketing ösztönzése. 

A Moth adományokból és jegybevételekből tartja el magát. További pénzforrást jelentenek a céges tréningek, ahol arra tanítják az üzletembereket, hogyan kell egy történetet jól elmondani és a tartalommarketing eszközeivel támogatásokat elérni.

Ha megnézel a honlapon néhány elérhető videót, vagy feliratkozol a podcast adásokra, valószínűleg hamar rájössz, miért is rajonganak olyan sokan ezekért az előadásokért és az adományozók miért látnak benne PR-lehetőséget.

Kapcsolódó cikk: Mit jelent az online világban a tartalommarketing?