6 tipp a hatékony home office-ért

Az utóbbi hónapokban előkerült a home office, annak hatásai és módjai. Akik egyik napról a másikra belecsöppentek az otthoni munkavégzésbe, alighanem már meg is tapasztalták ennek a típusú munkavégzésnek az előnyeit és hátrányait. Utóbbi esetében gyakran felmerül, hogy nehézkessé válik a irodai és az otthoni munkavégzés különválasztása, aminek eredményeként a hatékonyság is csökken. Ezt elkerülendő összegyűjtöttünk 6 tippet a hatékony home office-os munkavégzés érdekében.

1, Mintha munkába mennénk

Az első amit mindenképp megtehetünk hatékonyságunk megőrzéséért, hogy megőrizzük azokat a reggeli rutinokat, amiket a hagyományos munkavégzés során is megtettünk. Tehát munkába állás előtt öltözzünk át, reggelizzünk, mosakodjunk, mossunk fogat, mintha csak a munkahelyre mennénk.

Amennyiben így állunk hozzá és a bevált rutinokon nem változtatunk, akkor a munkára is tudat alatt rá tudunk hangolódni.

2, Otthoni fix munkaállomás

Mindenképp legyen egy helyünk ahová leülhetünk és hozzáláthatunk a munkánkhoz. A kanapé, illetve ágy munkaállomásként való használata azért nem javasolt, mert itt lazítani szoktás és ha munkára is használjuk, akkor nem fogja tartósan megadni a kikapcsolódásra szánt hely érzését. Ráadásul a kanapén dolgozva könnyebben el is terelődhet a figyelmünk, ami szintén a hatékonyság rovására mehet.

A munkaállomáshoz mindenképp szükség lesz egy megfelelő asztali gépre, vagy laptopra. Amennyiben gyenge lenne, akkor egy laptop akkumulátorra Dellhez, ASUS-hoz, vagy bármilyen géphez amivel rendelkezünk és persze egyéb kiegészítők is jól jöhetnek, mint a egér, plusz monitor, stabil internet csatlakozás.

3, Ne csábítson a közösségi média

Nagyon csábító lehet a közösségi oldalak hírfolyama, de a Facebook, az Instagram vagy a YouTube folyamatos nézegetése a leginkább kártékony az otthoni munkavégzés hatékonyságára. Ezért böngésző használata során érdemes lehet egy munka profil készítése, ahol olyan könyvjelzők találhatók csak, amik a munkavégzéshez szükségesek.

Emellett semmiképp se lépjünk be a közösségi fiókjainkba, így a kísértés is kisebb lesz, aminek hála a munkára koncentrálhatjuk energiáinkat.

4, Otthon is tartsunk szünetet

Mikor otthon dolgozunk nincs senki, aki kihívjon minket egy kávéra, berángasson egy meetingre vagy csak egy csokiért kiugorjunk a sarki boltba, de gyakran az ebédszünetről is megfeledkezhetünk. Ha nem tartunk szüneteket, azt vehetjük észre, hogy eltelt 2-3 óra és nem álltunk fel. Ez hosszútávon roppant egészségtelen, amit valószínűleg mindenki szeretne lekerülni.

5, Tartsuk be a munkaidőt

A home office esetében sokan nem tudják, de elsősorban az eredeti munkaidő alatt kell rendelkezésre állnia a munkavállalónak. Ezért ha a mi irodai munkaidőnk 16:00-ig tart, akkor ezt a home office alatt is érdemes betartanunk. Ezzel amellett, hogy megmarad a megszokott napi struktúra, nem fogjuk úgy érezni, hogy összefolynának a napok a folyamatos otthonléttől.

6, Tartsuk a kapcsolatot a kollégákkal

Amennyiben problémába ütköznénk, akkor a kollégákkal való kapcsolattartás nagyban megkönnyítheti munkánkat, hiszen a modern kommunikációs eszközöknek hála már könnyedén elérhetjük őket és ők is minket.

Összegezve:

Ahhoz tehát, hogy megőrizhessük otthoni munkavégzésünk során a hatékonyságot és ez ne menjen az otthoni magánéletünk rovására a fenti tanácsokat mindenképp érdemes megfogadni, így megőrizhetjük az egyensúlyt a magánélet-munka mérleg nyelvén.

Ajánló
Kommentek
  1. Én